Tealevelek

Minden, ami tea: teafajták, elkészítés, tippek, trükkök, érdekességek, újdonságok, kóstoló és még sok más téma. Független teablogom ajánlom érdeklődőknek, teamánoknak, tearajongóknak. MsTea

Goldenblog

A Goldenblog 2011-es gasztro zsűrije szerint a Tealevelek benne van a TOP 11-ben! Köszönöm ezúton is az elismerést, a megtiszteltetést! MsTea

Friss topikok

  • tomki: Rossmannban láttam a napokban a keskenyebb változatot. (2018.08.07. 15:44) Ja kérem, ez teafilter kinyomó!
  • László Idősebb Csuja: EGYETEMISTÁK figyelem! Már több, mint 20 éves tapasztalatom alapján mondom, hogy a szívet és a vé... (2017.03.14. 17:56) Mate, a varázsital
  • Csulki: "A szocializmus idején érvényesülő szovjet hatás még ma is érezteti hatását: sokan átvették a tea ... (2017.01.24. 14:35) Egy kis magyar teatörténelem
  • Gazz: Nem a koffein mellett, hanem helyett. (2015.03.30. 15:16) Mate tea - a jótékony serkentő
  • jovokmegyeknezelodok: Itt is kapható: atomzsir.hu/eper-alaku-szilikon-tea-filter (2014.09.26. 13:11) Kell egy kis móka!

2011.08.10. 17:24 MsTea

Varázslat? Á dehogy!

Végy egy kíváncsi utazót, aki betér egy szögedi régiségboltba. Adj hozzá némi múltba révedező hangulatot! Csiribú-csiribá: már kész is Alíz Csodaországban elvarázsolt világa, és 3 négyzetméternyi területen kápráztat el! Na jó, Aladdin is tudta a régiből újat trükköt! Régi írógép, teáscsészék, kancsók, és mindenféle kacat hegyekben áll, némelyikről sokszor csak segítséggel derül ki, hogy mi az.
Bevallom, a kirakatban láttam egy porcelán csészét – az ára 300 Ft volt – ez vonzott be. De kiderült, hogy nem is csésze, hanem szószos tál. Sebaj. Azért begyűjtöttem. Szintén lecsaptam egy piros csíkos porcelán csészére is, természetesen alj is járt hozzá. Rövid beszélgetésünk alatt egyértelművé vált a tulajnak, hogy nem alföldi vagyok, és érdekelnek a teás cuccok. Ezért ajánlott egy eléggé viharvert teaszűrőt is. Gondoltam valamire jó lesz! Szépen megpucoltam – ezúton is elnézést kérek azoktól, akik a patinát szerették rajta – és láss csodát, ott volt egy kis jel a szűrő fogantyúján. Nagyítóval kisilabizáltam: Berndorf alpacca. Ahogy beírtam a mindent tudó keresőbe, és elolvastam az első cikket, kiderült, hogy van egy ír professzor, aki a Berndorf alpacca kutatására szakosodott. Az ő cikkéből kiderült, hogy az alpakka nagyon jó ezüstutánzó ötvözetnek bizonyult, és az általam kipucolt szűrő valószínűleg az 1880 és 1930 közötti időszakból származik.
Hát nem izgalmas?!
Jó teázást! MsTea!

4 komment



Címkék: tea érdekességek bögrék teáscsésze tealevelek berndorf alpacca régiség tea antik kacat tea alpakka teaszűrő



Vissza a főoldalra »

A bejegyzés trackback címe:

https://tealevelek.blog.hu/api/trackback/id/tr43134484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pumacska 2011.10.05. 08:51:33

Szia MsTea!
Tényleg nagyon izgalmas :) Elárulod, hol volt Szegeden ez a bolt?
Köszi,
Rita

MsTea 2011.10.05. 09:18:33

@pumacska: Szia! József Attila u. 18-20 körül, a pontos házszámot nem írtam fel. Ha megtaláltad, megírnád pontosan? Más is kérdezte már :) Jó shoppingolást!

pumacska 2011.10.06. 07:34:06

@MsTea: Köszi! Nem tudom mikor megyek arra, lehet, hogy csak pár hét múlva, de mindenképpen jelzek utána.

pumacska 2011.11.22. 14:40:16

Na, voltam ott, a József A. sgt. 29-ben van, egy alacsony, ősz szakállú öregúr vezeti a boltot, aki folyamatosan beszél:). Nem volt ott, amikor mentem, hanem ki volt írva hogy "A közelben vagyok, hívjon! (telefonszám)" :)
Kicsi bolt, de van sok minden, olcsó és drága dolgok is. Most egy 150 Ft-os fehér porcelánházacskával jöttem ki, de majd megyek még:)
Üdv,
Rita
süti beállítások módosítása