Tealevelek

Minden, ami tea: teafajták, elkészítés, tippek, trükkök, érdekességek, újdonságok, kóstoló és még sok más téma. Független teablogom ajánlom érdeklődőknek, teamánoknak, tearajongóknak. MsTea

Goldenblog

A Goldenblog 2011-es gasztro zsűrije szerint a Tealevelek benne van a TOP 11-ben! Köszönöm ezúton is az elismerést, a megtiszteltetést! MsTea

Friss topikok

  • tomki: Rossmannban láttam a napokban a keskenyebb változatot. (2018.08.07. 15:44) Ja kérem, ez teafilter kinyomó!
  • László Idősebb Csuja: EGYETEMISTÁK figyelem! Már több, mint 20 éves tapasztalatom alapján mondom, hogy a szívet és a vé... (2017.03.14. 17:56) Mate, a varázsital
  • Csulki: "A szocializmus idején érvényesülő szovjet hatás még ma is érezteti hatását: sokan átvették a tea ... (2017.01.24. 14:35) Egy kis magyar teatörténelem
  • Gazz: Nem a koffein mellett, hanem helyett. (2015.03.30. 15:16) Mate tea - a jótékony serkentő
  • jovokmegyeknezelodok: Itt is kapható: atomzsir.hu/eper-alaku-szilikon-tea-filter (2014.09.26. 13:11) Kell egy kis móka!

2010.03.29. 16:57 MsTea

Kínai márványos teatojás

Ugyan a kínai holdújév már rég elkezdődött – idén február 14-én – gondoltam ez a recept Húsvétra is jó ötlet lehet. Ezt a nem különösebben bonyolult receptet véletlenül találtam, amikor a teatojás időmérő változata után keresgéltem a neten. Rögtön megakadt rajta a szemem.

A receptet a hagyomány szerint a kínai holdújév kezdetére készítik, többek között azért, hogy szerencsét hozzon, jobb évük legyen, mint az előző, több pénzük legyen, stb. Meg azért, mert finom. Praktikus páros számú tojást csinálni, annak, aki hisz a feng shui iránymutatásában, pl. 6-8 tojást. A 8 kifejezetten szerencsés szám.

Az eredeti recept és ötlet Steamy Kitchen oldalán (angolul)
 
A kicsit módosított recept hozzávalói:
  • 6 tojás
  • 2 ek szálas kínai fekete tea (nekem most épp Russian Blend került e kezembe, ezzel is jó lett)
  • 2 tk sötét szójaszósz
  • 4 ek sima szójaszósz
  • fél tk. egész ánizs
  • 1 fahéjrúd (kb. 6 cm)
  • 1 tk cukor
  • 1 tk só
 

1.      Először megmostam a tojásokat, majd beletettem egy lábas hideg vízbe, hogy ellepje őket. Beletettem egy teáskanál sót is. Felforraltam, majd lassú tűzön főztem 15 percig.

2.       Majd levettem a tojásokat a tűzről. Egy kicsit lehűtöttem őket hideg vízben. Aztán óvatosan megütögettem a héjukat egy kanál hátsó felével, úgy, hogy megtörjenek, de ne jöjjön le a héjuk.

3.       Belekevertem a többi összetevőt a tojások főzővizébe, majd visszatettem a megtört héjú tojásokat. Pótoltam az elpárolgott vizet (el kell, hogy lepje a tojásokat).

4.       Felforraltam a vizet, majd lassút tűzön 40 percig főztem. Utána hagytam egy éjszakát állni a tojásokat a vízben (néhány óra is elegendő – de az íz és a szín annál intenzívebb, minél tovább hagyjuk a vízben állni).

5.       Megpucoltam, és kész!

Ízre nagyon finom lett, kb. 80 %-ban főtt tojás íze van, de van az 20 % plusz íz, ami egy kicsit gesztenyés, egy kicsit édes/sós, nagyon finom. Még a szkeptikusoknak is ízlett! Nem bonyolult, finom és mutatós! Kínában olyan általános a recept, hogy egy fórumon olvastam, hogy az illető kínai nem értette, hogy miért írják le ezt a receptet, mondván, hogy ők minden héten csinálnak, és mindenki tudja, hogyan kell elkészíteni. Salátával körítve, vagy magában is ajánlom!
 
A recept variációi:

Jó teatojás-főzőcskét!
MsTea

2 komment



Címkék: tojás kínai fekete tea teatojás orosz karaván tea tojás márványos tojás kínai márványos teatojás kínai fekete tea



Vissza a főoldalra »

A bejegyzés trackback címe:

https://tealevelek.blog.hu/api/trackback/id/tr571877040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2010.04.28. 00:55:07

Érdekes cikkek, szép fotók. Saját fényképek vagy netről vannak?

MsTea 2010.05.03. 09:43:59

@Kaland-Játék-Kockázat: a legtöbb kép saját. Amikor nem saját, akkor a forrást megneveztem.
süti beállítások módosítása