Tealevelek

Minden, ami tea: teafajták, elkészítés, tippek, trükkök, érdekességek, újdonságok, kóstoló és még sok más téma. Független teablogom ajánlom érdeklődőknek, teamánoknak, tearajongóknak. MsTea

Goldenblog

A Goldenblog 2011-es gasztro zsűrije szerint a Tealevelek benne van a TOP 11-ben! Köszönöm ezúton is az elismerést, a megtiszteltetést! MsTea

Friss topikok

  • tomki: Rossmannban láttam a napokban a keskenyebb változatot. (2018.08.07. 15:44) Ja kérem, ez teafilter kinyomó!
  • László Idősebb Csuja: EGYETEMISTÁK figyelem! Már több, mint 20 éves tapasztalatom alapján mondom, hogy a szívet és a vé... (2017.03.14. 17:56) Mate, a varázsital
  • Csulki: "A szocializmus idején érvényesülő szovjet hatás még ma is érezteti hatását: sokan átvették a tea ... (2017.01.24. 14:35) Egy kis magyar teatörténelem
  • Gazz: Nem a koffein mellett, hanem helyett. (2015.03.30. 15:16) Mate tea - a jótékony serkentő
  • jovokmegyeknezelodok: Itt is kapható: atomzsir.hu/eper-alaku-szilikon-tea-filter (2014.09.26. 13:11) Kell egy kis móka!

2010.12.28. 16:10 MsTea

Saját teakeverék karácsonyra

Nem írhattam erről részletesebben karácsony előtt, mert fennállt a veszélye, hogy leleplezem a meglepetést. Ki tudja, ki olvassa a blogot?! De most itt a nagy leleplezés: saját teakeveréket gyártottam! Segítő angyalomnak itt kívánok köszönetet nyilvánítani: Köszi! Nélküled nem ment volna! Szintén itt kell megemlítenem Tracy Stern: „Tea for You” c. könyvét, amely arra inspirált, hogy elkészítsem életem első saját teakeverékét.

Gondolatébresztő
 
Tracy Stern könyve ugyan nem árult el nagy titkokat, mégis csodálatos gyűjteménye azoknak az alapoknak, amin már bárki elindulhat, hogy megalkossa saját teáit, saját ízvilágát. Eddig is volt véleményem a teákról, aminek a blogon hangot is adtam. De ugye más olvasni mások költeményeit, mint saját verset írni. Eszembe sem jutott, hogy saját teát keverjek. Nem is értem, hogy miért. Pedig nem bonyolult. És a saját ízlésemet mégiscsak én ismerem a legjobban! Így már megvolt a szándék, de kellett még az ötlet.
 
Alapanyagok
 
Gondoltam, hogy inkább abból gazdálkodom, ami van, így elindultam a kedvenc bioboltomba, ahol egy új világ tárult fel előttem. Van ugyanis a boltnak egy viszonylag sötét sarka, a raktár bejárata mellett, ahol eddig nem túl sokat időztem. Kiderült, hogy 2 földtől plafonig érő polc tele van mindenféle gyógynövényekkel, szárított virágokkal, és nem is drágák. Hát úgy éreztem, megtaláltam az elveszett titkok tárházának kulcsát.
 
Volt otthon:
  • Citromfűlevél (Melissae folium) – Naturland 50 g
  • Hibiszkusz vörös mályva – Sonnentor 80g (745.- Ft)
 
Vettem:
  • Tearózsa szirmot (Rosae centifoliae flos) – Fitodry Kft. 50 g (870.- Ft)
  • Kasvirág gyökeret (Echinaceae purp. radix) – Fitodry Kft. 180 g (1885.- Ft)
  • Csipkebogyóhúst 100% (Rosae pseudo-fructus) – Fitopharma Kft. 100 g (280.- Ft)
  • Feketeáfonyalevél 100% (Myrtilli folium) - Fitopharma Kft. 40 g (225.- Ft)
  • Málnalevél teát 100% () - Fitopharma Kft. 40 g (180.- Ft)
  • Hársfavirágot 100% (Tiliae flos) - Fitopharma Kft. 40 g (300.- Ft)
  • Levendulavirágot 100% (Lavandulae flos) - Fitopharma Kft. 20 g (170.- Ft)
 
Alkotás
 
Folyománya: a konyhát elborította a gyógynövények hada kis tálkákban, poharakban sorakozva. Majd egy-egy ötlettől vezérelve egy alapteát kiválasztva (vegyük pl. a Darjeelinget) hozzáadtam ezt-azt, majd teszteltem, ha nem tetszett az eredmény, akkor a folyamatot újra kezdtem. Szagolgattam, ízlelgettem, és úgy találtam – a segítő angyal is egyetértett – hogy az alábbi teakeverék elég jól sikerült, de legalábbis nekünk ízlik:
 
Darjeeling virágoskert
  • 4 evőkanál (ek.) Darjeeling „Balasun” FTGFOP First Flush (Müller Teestube)
  • 1 ek. tearózsaszirom
  • 1 ek. hibiszkusz
  • 1 ek. levendulavirág
  • 1 ek. hársfavirág
  • 1 ek. málnalevél.  

 

  • Szín: karamell
  • Illat: levendulás, rózsás
  • Íz: virágos, lágy, friss, rózsa és levendula 
 
Keresztelő
 
A megszületett teakeverék a Darjeeling virágoskert nevet kapta, születési anyakönyvi kivonatát a csomagoláshoz csatoltuk, amelyen az elkészítési útmutató is szerepelt: bögrénként egy teáskanál teakeveréket forrásban lévő vízzel felöntünk, és 4 percig állni hagyjuk.
A csomagolás teának nem teljesen volt megfelelő, mert a teát fénytől védve kell tárolni, de annál mutatósabb volt, és amúgy nagyon jók a fűszertartók! (IKEA Rajtan fűszertartó – 595 Ft/ 4 db) Remélem, hamar elfogy, így nem kell aggódni a tárolás miatt!
Mindenki próbálkozzon belátása szerint – nem mondom, hogy nem lehet elrontani, de érdemes kipróbálni, hátha sikerül valami olyat összehozni, ami még senkinek sem sikerült! Hajrá! Aki pedig bátorságot és ötleteket szeretne gyűjteni, szívből ajánlom Tracy Stern könyvét, a blogomat, meg a már eddig létrehozott teakreálmányokat!
 
Ti csináltatok már saját teakeveréket?
Jó teázást, jobbnál-jobb teákat és jó beszélgetéseket! MsTea

2 komment



Címkék: karácsonyra rózsa levendula hársfavirág frissítő tea fekete tea hibiszkusz tealevelek tea készítés darjeeling teakeverék saját teakeverék tea blend málnalevél



Vissza a főoldalra »

A bejegyzés trackback címe:

https://tealevelek.blog.hu/api/trackback/id/tr602544308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2010.12.29. 10:10:23

Nagyon jó ötlet! Beszúrtam egy idehivatkozást az oldalamra, ha nem bánod, recept nélkül:
<a href="http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/p/gasztroajandekok.html">alexandragasztroblogja.blogspot.com/p/gasztroajandekok.html&lt;/a&gt;

MsTea 2010.12.30. 22:42:55

@Alexandra Sydneyből: Örülök, hogy tetszik, köszönöm, hogy ajánlod! Boldog Újévet!
süti beállítások módosítása