Tealevelek

Minden, ami tea: teafajták, elkészítés, tippek, trükkök, érdekességek, újdonságok, kóstoló és még sok más téma. Független teablogom ajánlom érdeklődőknek, teamánoknak, tearajongóknak. MsTea

Goldenblog

A Goldenblog 2011-es gasztro zsűrije szerint a Tealevelek benne van a TOP 11-ben! Köszönöm ezúton is az elismerést, a megtiszteltetést! MsTea

Friss topikok

  • tomki: Rossmannban láttam a napokban a keskenyebb változatot. (2018.08.07. 15:44) Ja kérem, ez teafilter kinyomó!
  • László Idősebb Csuja: EGYETEMISTÁK figyelem! Már több, mint 20 éves tapasztalatom alapján mondom, hogy a szívet és a vé... (2017.03.14. 17:56) Mate, a varázsital
  • Csulki: "A szocializmus idején érvényesülő szovjet hatás még ma is érezteti hatását: sokan átvették a tea ... (2017.01.24. 14:35) Egy kis magyar teatörténelem
  • Gazz: Nem a koffein mellett, hanem helyett. (2015.03.30. 15:16) Mate tea - a jótékony serkentő
  • jovokmegyeknezelodok: Itt is kapható: atomzsir.hu/eper-alaku-szilikon-tea-filter (2014.09.26. 13:11) Kell egy kis móka!

2007.11.24. 21:41 MsTea

Mate tea kóstoló

Hideg télies délutánon elérkezett az idő, feltettem főni a vizet a narancsos mate teának. Azért narancsosnak, mert ez a kedvencem a mate teák közül, amit eddig kóstoltam. Teszteltem már a hagyományos, ízesítés nélküli matét, ami egy elég érdekes ízű tea önmagában is, de nekem jobban tetszenek az ízesített változatok. Ezek közül a dobogósok: málnás (bronzérem), citromos (ezüstérem) és narancsos (aranyérem). 

Először is fogtam egy vízforralót, 70/80 C°-ra melegítettem a lágy vizet, és beletettem a kedvenc mate teámat.

  • a víz: legyen tiszta, friss, és lehetőleg lágy; 70/80 C°-ra melegítsük
  • a bögre/ kancsó: legyen előmelegítve forró vízben
  • a tea: legyen jó minőségű

(Megjegyzés: csak félig vagyok ínyenc - nem ragaszkodom a szertartásosan előmelegített bögréhez, és a filteres tea sem a szentségsértés kategóriába tartozik nálam, de a jó minőségű teához ragaszkodom.)

Amint 5-8 percig állt a tea, kiveszem a vízből a filtert, de jobbára megszokásból, mivel akár benne is hagyhatjuk. A brazilok a tökhéj csészékből úgy isszák, hogy beledobják a mate-leveleket, ráöntik a megfelelő hőmérsékletű vizet, majd belerakják a bombillát, és isszák, amíg van. Szóval én azért megszokásból kivettem. Meg kell mondjam, imádom ennek a teának a zöld színét. Olyan kellemes olajzöld, ami az idő előrehaladtával erősödik. A gőzölgő csészéből jó nagyot kortyoltam a finom narancsos illatú teából, és az ízhatás mennyei volt! Írhatnék olyanokat, hogy az aromák keveredése mesterien ellensúlyozza a mate jellegzetes, kissé fanyar, füves ízét, de valahogy ezek a szavak nem adnák vissza azt a nemes egyszerűséget és egyben fenségességet, amit ez a tea nyújt.

Hatása az emberi szervezetre feltűnik, vízhajtó hatása mindenképp. Én ezt nem tekintem hátránynak, de nem praktikus hosszú buszutazás előtt meginni egy fél liter matét. Igaz teljes mértékben, hogy serkenti a testet és a szellemet, és sokkal egészségesebb, mint egy red bull, vagy bármelyik másik serkentő ital. Érdekessége, hogy ennek ellenére is nagyon jót lehet tőle aludni, így akár délután is fogyaszható. (Lefekvés előtt csak a vízhajtó hatása miatt nem tanácsos.) A német nyelvben nagyon jól megfogalmazható ez: "regt an, ohne aufzuregen", ami magyarul nagyjából annyit tesz: élénkít anélkül, hogy izgatottá tenne.

Kissé meglepett, amikor próbáltam utánaolvasni egy kicsit a mate teának, hogy még többet megtudjak róla, hogy egy testépítőknek szánt oldalra kalauzolt a google. Jártam ezen kívül még fogyókúrás oldalakon is... A kedvenc teaházamban is kérdezősködtem kicsit, kiderült, hogy vizsgaidőszakban eléggé megnő a bolt mate-eladási mutatója, úgy néz ki, fellendülőben van a mate, nő a kereslet. Hidegen is melegen ajánlom mindenkinek! (Megyek és iszom még egy bögrével... Ja, és legközelebb beszerzek egy bombillát, meg egy tökcsészét is.)

 

1 komment



Címkék: tea narancsos mate serkentő bombilla bad heilbrunner regt an ohne aufzuregen frissítő tea



Vissza a főoldalra »

A bejegyzés trackback címe:

https://tealevelek.blog.hu/api/trackback/id/tr8240700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tenyeres0 2011.09.07. 14:57:05

imadom a mate teat, es szerencsere az uj hell energiaital ban is ez lesz... mar annyira varom te joeg
süti beállítások módosítása