Tealevelek

Minden, ami tea: teafajták, elkészítés, tippek, trükkök, érdekességek, újdonságok, kóstoló és még sok más téma. Független teablogom ajánlom érdeklődőknek, teamánoknak, tearajongóknak. MsTea

Goldenblog

A Goldenblog 2011-es gasztro zsűrije szerint a Tealevelek benne van a TOP 11-ben! Köszönöm ezúton is az elismerést, a megtiszteltetést! MsTea

Friss topikok

  • tomki: Rossmannban láttam a napokban a keskenyebb változatot. (2018.08.07. 15:44) Ja kérem, ez teafilter kinyomó!
  • László Idősebb Csuja: EGYETEMISTÁK figyelem! Már több, mint 20 éves tapasztalatom alapján mondom, hogy a szívet és a vé... (2017.03.14. 17:56) Mate, a varázsital
  • Csulki: "A szocializmus idején érvényesülő szovjet hatás még ma is érezteti hatását: sokan átvették a tea ... (2017.01.24. 14:35) Egy kis magyar teatörténelem
  • Gazz: Nem a koffein mellett, hanem helyett. (2015.03.30. 15:16) Mate tea - a jótékony serkentő
  • jovokmegyeknezelodok: Itt is kapható: atomzsir.hu/eper-alaku-szilikon-tea-filter (2014.09.26. 13:11) Kell egy kis móka!

2010.03.27. 18:34 MsTea

Retró Tea

Régóta tervezem, hogy megpróbálom elkészíteni gyermekkorom kedvenc teáját. Nagymamám szokta készíteni, szinte utánozhatatlan az íze. Már 5 évesen kíváncsi voltam a titkára, hogy mégis hogy csinálja ilyen finomra.
 
Csak álltam ott abban az ici-pici konyhában, és néztem, ahogy felteszi a vizet az alumínium kancsóban, már az elején beleteszi a filtert is a kancsóba. Amikor felforrt, akkor tette bele cukrot, meg valami apró fehér bogyót. Boldog voltam, hogy megfejtettem a titkot: „Mami, azért ilyen finom a te teád, mert gyógyszert teszel bele!” Persze volt nagy nevetés, azóta családi szállóigévé vált a „gyógyszeres tea”. A gyógyszer igazából citrompótló volt.
 
 
Nekem nincs alumínium kancsóm, de abban nem is egészséges savas dolgokat főzni (pl. tea citrommal). A teát meg nem szabad forralni, hanem forró vízzel kell felönteni (már amelyiket). Viszont rendkívül elcsodálkoztam, hogy még lehet kapni Sir Morton Garzon teát. Erre konkrétan emlékszem még régről. A doboza is szinte ugyanilyen volt. Csak nem volt rajta, hogy „természetes antioxidáns forrás”.
 
Az arányokra nem emlékeztem, hogy mennyi víz, mennyi tea, mennyi cukor és hány citrompótló. Ezért mit tesz ma az ember, megnézi a neten. Keresgéltem, kutattam, menzatea, retró tea, stb. címszavakkal próbálkoztam, hosszas keresgélés után találtam egy receptet a Boszorkánykonyha blogon, így ennek mintáján szigorúan folyamatos kóstolgatással elkészült a remekmű. Nem teljesen ugyanolyan, mint a Mami-féle tea, de azért erősen közelíti! Hurrá!
 
Voilá:
  • 1l víz
  • 2 Sir Morton Garzon teafilter
  • 1 ek. méz
  • 2 ek. cukor
  • 2 ek. citromlé
A cél a tökéletes egyensúly beállítása édes és savanyú között.
Jó teázást, nosztalgiázást mindenkinek, aki erre hajlamos!

MsTea 

Ja, és a bögre Zsolnay! :)

Szólj hozzá!



Címkék: tea zsolnay citrompótló tea készítés sir morton retro tea menza tea garzon tea szivecskés bögre



Vissza a főoldalra »

A bejegyzés trackback címe:

https://tealevelek.blog.hu/api/trackback/id/tr531873374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása